ترندهای پرداخت در سال ۲۰۲۰

ترندهای پرداخت در سال ۲۰۲۰

تغییرات بسیار آشکاری در بازارهای سال ۲۰۲۰ رخ داده است. در چشم انداز پرداخت، همه چیز به تجربه کاربری و راحتی مصرف کننده برمی‌گردد. این نوآوری می‌تواند افزایش امنیت کاربران کارت‌های پرداختی یا شیوه‌های جدید پرداخت را شامل گردد. خدمات و سیستم‌های پرداخت بخش‌بندی شده به صورت آنلاین یا آفلاین، به سوی دسته پرداخت‌های یکی شده و متمرکز پیش می‌روند. تصور می‌شود که در سال ۲۰۲۰ ترندهای جدیدی را در حوزه پرداخت مشاهده کنیم.

توکن (رمزنگار) شبکه‌ای

تجارت الکترونیک در حال گسترش بوده و این امر از رشد مدل‌های کسب و کار پلتفرمی و اقتصاد اشتراکی حمایت می‌کند. طرفین پرداخت‌ها باید گام‌های حفاظتی داده‌های کارت‌های اعتباری  بسیار حساس‌تر از قبل را پیاده سازی کنند. این داده‌ها تکمیل کننده پرداخت هستند. رمزنگاری‌ها شیوه متداول‌تری برای حفاظت از جزییات و اطلاعات پرداخت‌ها در مبارزه با کلاهبرداری‌ها،  هستند. تیم هوش ریسک و کلاهبرداری RSA ، در نیمه اول سال،  ۱۴۰۳۴۴ حمله سایبری را ثبت کرد.این امر ۳۲ حمله را در هر ساعت نشان می‌دهد و نسبت به آمار ۸۶۳۴۴ نفری مربوط به شش ماه اول سال ۲۰۱۸، حملات سایبری رشد بالایی داشته است. حال ببینیم رمزنگاری چیست و چگونه می‌تواند به کاهش حملات سایبری کمک کند؟

 رمزنگاری برای محافظت از شماره کارت پرداختی(PAN)  و جایگزینی آن با رشته اعداد منحصربه فرد با عنوان ” توکن” استفاده می‌شود. توکن‌های پراختی به ازای هر کارت در  هر پرداخت تولید می‌شوند. توکن جایگزین PAN می‌شود و طی تراکنش منتقل نمی‌شود و همین امر پرداخت را امن‌تر می‌سازد.زیبایی رمزنگاری شبکه‌ای در این است که به کسب و کارها و مشتریان در برابر توکن‌های سرقتی پرداخت‌های الکترونیکی کمک می‌کند زیرا سارقان قادر به ارتباط دهی توکن‌ها برای اطلاعات پرداختی به صورت ایمن توسط یک شریک پرداختی نیستند. به علاوه، توکن‌های شبکه‌ای همیشه به روزرسانی می‌شوند. اگر کارت‌های پرداختی بعد از گم شدن یا سرقت تغییر کند، توکن هنوز می‌تواند برای پرداخت استفاده شود، زیرا این اطمینان را به شما می‌دهد که  از خدمات مربوطه بدون هیچ گونه اختلالی بهره‌مند شوید.

احراز هویت قوی مشتری

پیاده‌سازی آیین نامه دوم خدمات پرداختی(PSD2) در سال جدید در اروپا با تعداد معینی از تراکنش‌ها تداوم یافت که نیازمند احرازهویت برای خرید بودند.۳DS 2.0 از همه قابلیت‌های دستگاه‌های موبایل برای ایجاد شیوه‌ای ایمن جهت شناسایی مشتری بدون ایجاد اختلال در تجربه سفارش دهی و ورود اطلاعات استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود برخی بانک‌ها سیستم SCA (احراز هویت قوی مشتری) را به صورت تدریجی در طول سال ۲۰۲۰ عملی سازند و تا پایان سال بقای سایر بانک‌هایی که از چنین تکنولوژی‌ای استفاده نمی‌کنند، رو به افول باشد. زیرا مقامات بانکداری اروپا تاخیری در موعد اجرای قانون PSD2 تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ اعلام کردند. هنوز برای کاسبان ابهاماتی وجود دارد که آیا آن‌ها می‌توانند از آیین نامه جدید با استفاده از سیستم SCA حمایت کنند یا خیر. با امکان وضع PSD2 در دوره‌های مختلف زمانی آینده، کسب و کارها به تکنولوژی نیاز دارند که به تواند به صورت پویا از پیاده سازی SCA پشتیبانی نماید و این اطمینان حاصل گردد که پرداخت‌ها به دلیل غیرفعال بودن SCA کاهش نمی‌یابد.

در سال ۲۰۱۹، از اولین کارت‌های اعتباری اثرانگشتی بیومتریک رونمایی شد که بانک انگلستان عرضه می‌کرد. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ تعداد بیشتری از چنین نوآوری‌هایی را در حوزه پرداخت تجربه نماییم. با تلفن‌های هوشمند که با تشخیص چهره و اسکن اثرانگشت باز می‌شوند، امنیت بیومتریک در حال حاضر بخش اعظمی از زندگی ما را دربرگرفته است. ازآنجا که تامین کنندگان پرداخت در صدد افزایش امنیت در پاسخ به قوانین PSD2 و بالابردن امنیت و دانش جهت مقابله با تاکتیک‌های تقلب و کلاهبرداری هستند، در حال حاضر داده‌های بیومتریک به  ابزار بسیار مهمی برای خریدها تبدیل شده است. به جز انگلستان و اروپا، بانک‌های برزیلی و استرالیایی نیز در سال های آتی به ورژن جدید ۳DS روی آورده‌اند.

تراکنش‌ها از طریق ۳D Secure 2 از احراز هویت بیومتریک نظیر اثر انگشت و تشخیص چهره یا اسکن‌های صورت در فرایندهای خود استفاده می‌کنند.

حتی می‌توان گفت ، ۳DS 2.0 می‌تواند از داده‌های گرداوری شده در هنگام فرایند پرداخت برای احراز هویت در تراکنش‌ها بدون مداخله مشتری استفاده نماید.این امر تجربه کاربری را برای تراکنش‌های موبایل بهبود می‌بخشد. زیرا تراکنش‌های موبایلی به احراز هویت قوی نیاز دارند.

 امیدواریم که مشخصات شخصی شیوه ایمن‌تری برای پرداخت در بانک‌ها و فروشگاه‌ها در پیشروی برای مبارزه با کلاهبرداران و متقلبان باشد. حوزه پرداخت با سرعت به سوی پشتیبانی از مشتریان آتی دارای دستگاه‌های تلفن هوشمند حرکت می‌کند. مشتریان حوزه الکترونیکی، صاحبان اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند  از امکانات گوشی خود در همه موقعیت‌ها مثلا  به عنوان یک کارت کلید هتل در حالتی از رزرواسیون و پرداخت هزینه برای اقامت‌ها استفاده نمایند. همه این تجربه‌ها امکانات هیجان انگیزی برای ارتقای زندگی مشتریان فراهم ساخته و سطوح بی سابقه‌ای از داده‌ها و دیدگاه‌ها را نسبت به کسب و کارها گرداوری می‌کنند.

./پایان خبر
لطفا متن دیدگاه را وارد نمایید.
لطفا نام را وارد نمایید.